Kyvadlová doprava zajišťující v Praze spojení mezi stanicí metra C – Budějovická a Brumlovkou je 100% elektrická. Dvojice elektrobusů SOR je zde v provozu od února 2016, letos v září zahájil provoz i třetí elektrobus. Jde o první bezplatné elektrobusy v rámci pražské hromadné dopravy. Na projektu se podílí skupin ČEZ a společnosti Passerinvest Group a Arriva.
Skupina ČEZ se v roce 2016 stala hlavním partnerem projektu společností Passerinvest Group a Arriva, které v kyvadlovém provozu na tzv. linkách BB nasadily první dva elektrobusy typu SOR EBN 9,5. Pravidelný příspěvek na provoz elektrobusů je vyjádřením podpory ČEZ rozvoji elektrického pohonu v České republice a současně i odpovědnosti za bezemisnídopravní obslužnost lokality Brumlovka, kam denně dojíždí hromadnou dopravou více než 4,5 tisíce lidí. Úspěch a obliba elektrobusů u cestujících vedly „konsorcium“ provozovatelů k náhradě třetího vozidla elektrobusem a tím i k plné elektrifikaci kyvadlové dopravy na Brumlovce.
Spokojenost pasažérů
„Elektrobusy si získaly pevné místo u cestujících mezi Budějovickou a Brumlovkou. Od začátku provozu je využilo více než 2,5 milionu cestujících. Z našeho posledního průzkumu vyplynulo, že aspoň občas je využívá 58 procent lidí mířících na Brumlovku. S kyvadlovou dopravou je spokojených 94 % pasažérů, především díky čistotě, dostatečné kapacitě a intervalům spojů. Ve srovnání s dobou před zavedením elektrobusů jsme zaznamenali nárůst spokojenosti o téměř 20 procentních bodů. Veskrze pozitivní ohlasy nás vedly k plné elektrifikaci linky, do zářijového jízdního řádu tedy naostro přidáváme třetí elektrobus,“ říká Martina Draper, Customer Relationship Manager & ESG Passerinvest Group, a.s.
„Navzdory výrazně svažitému terénu nás elektrobusy v reálném provozu překvapily svou spolehlivostí i minimálním rozdílem mezi letním a zimním dojezdem, který činí jen pět procent. Oproti předpokládané pětileté živostnosti vydržely baterie v obou elektrobusech o celé dva roky déle a měnili jsme je až letos na jaře po 150 tisících ujetých kilometrech. Určitě tomu prospěla i praxe pomalého nočního dobíjení v garážích. Od našich řidičů také víme, že lidé na elektrických busech oceňují jejich tichý provoz, plynulejší rozjezd a brzdění, vyšší akceleraci a pružnější jízdní vlastnosti,“ vypočítává generální ředitel společnosti Arriva Daniel Adamka.
Do měst patří bezemisní pohony
„Elektrobusy na Brumlovce najezdí denně přes 200 kilometrů a v provozu prokázaly svou užitečnost a spolehlivost. Bezemisní pohon zkrátka do měst patří a my chápeme jako přirozené poslání jeho rozvoj podporovat. Podobně jako jsme před sedmi lety byli u zrodu prvních bezplatných elektrobusů, dnes díky 100% elektrifikované flotile určujeme společně s našimi partnery na Brumlovce trendy pro dopravní podniky v celé republice. Skupina ČEZ různými formami stojí za rozvojem elektrobusů ve veřejné dopravě více než desítky českých a moravských měst. Samozřejmě dále pokračujeme i v rozšiřování nejvýkonnější české sítě veřejných dobíjecích stanic, kde řidiči v průměru doplní baterie svých aut nejrychleji v České republice,“ uvedl Tomáš Dzurilla, ředitel elektromobility ČEZ.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!