Mezinárodní přepravní společnost VCHD Cargo zveřejnila výsledky testování elektrického nákladního vozidla eActros z dílny automobilky Mercedes-Benz. To ukázalo 200kilometrový dojezd soupravy se dvěma výměnnými nástavbami na jedno nabití, čas dobíjení z 20 procent do plné baterie 45 minut a příjemný uživatelský komfort.
Společnost VCHD Cargo má ve své flotile přes 220 tažných vozidel na konvenční pohon. S ohledem na budoucnost evropských přeprav je však otevřená novým alternativám a hledá cesty pro realizaci nízkoemisních a bezemisních přeprav. Ve svém provozu už vyzkoušela nákladní vozidlo na LPG a letos otestovala vlajkovou loď bezemisní nákladní techniky automobilky Mercedes-Benz – eActros 300 L.
S lithium-iontovými akumulátory
Motorové nákladní vozidlo eActros 300 L (6x2) s motorem o výkonu 330 kW a celkovou hmotností 27 000 kg je určeno pro přepravu nákladu ve výměnné nástavbě/nástavbách. Je vybaveno 8tunovou vlečnou řiditelnou zvedací nápravou pro připojení až dvou výměnných nástaveb za sebou.
eActros byl testován ve variantě se třemi vysokonapěťovými lithium-iontovými akumulátory, přičemž každý z nich měl instalovanou kapacitu cca 112 kWh. Testovaný model byl vybaven vyhříváním systému rozvodu stlačeného vzduchu (APU/EAPU), brzdou přívěsu a řadou asistenčních prvků, jako jsou například asistent stability návěsu (TSA), asistent příčné stability, asistent udržování odstupu, asistent pro odbočování a aktivní brzdový asistent či asistent regulace náklonu.
Sériová přístrojová deska Multimedia Cockpit a systém MirrorCam, nízká hladina hluku v kabině a nízké vibrace (protože se pod kabinou nenachází žádný motor) jsou nástrojem pro snížení stresové zátěže profesionálních řidičů. Výrobce předurčuje eActros pro těžké distribuční přepravy v městském prostředí a uvádí dojezd až 330 km, přičemž tento se může lišit mimo jiné podle topografie, chování řidiče, venkovní teploty, podle nákladu a nástavby.
Na pravidelné vnitrostátní lince
Testovaný 27tunový eActros společnost VCHD Cargo nasadila na přání zákazníka na pravidelnou vnitrostátní linku. Tahač realizoval přepravy jako tandemová souprava se dvěma výměnnými nástavbami mezi dvěma sklady ve vzdálenosti asi 65 kilometrů. Přepravoval výrobky elektrotechnického průmyslu s vyšší váhou, která měla vliv na reálný dojezd vozidla. Vozidlo nasazené na kolečkovou přepravu mezi dvěma sklady mělo realizovat trasu tam a zpět ve vzdálenosti 130 km dvakrát denně. Celkem tedy najelo 2 x 130 km a muselo být v jednom dni dvakrát dobito. Doba dobíjení baterie o zbývající kapacitě 20 procent na dobíjecí stanici pro nákladní vozidla činila vždy přibližně 45 minut.
„Zkušenosti se testovaným modelem eActros byly veskrze pozitivní, testovali jsme v chladnějším počasí a s vysokým zatížením, což snižuje výdrž baterie na jedno nabití,“ uvádí Ing. Petr Kozel, CEO a předseda představenstva VCHD Cargo, a dodává, „byli jsme spokojeni s jízdními vlastnostmi a technickými prvky, které se neliší od konvenčních vozidel.“ VCHD Cargo oceňuje také vysoký uživatelský komfort pro řidiče a řadu bezpečnostních prvků už v základní výbavě. „Nasazení takových vozidel do pravidelného provozu je nicméně stále závislé na tom, zda budou zadavatelé přeprav připraveni pokrýt zvýšené náklady spojené s pořízením a provozem takové bezemisní techniky,“ uzavírá Petr Kozel.*
Ašr (Zdroj: VCHD Cargo)
Doba dobíjení baterie o zbývající kapacitě 20 procent na dobíjecí stanici pro nákladní vozidla činila vždy přibližně 45 minut. Foto archiv/VCHD Cargo)
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!