Stav obousměrného nabíjení elektromobilů

V době, kdy se Evropa potýká s rostoucí potřebou energetické flexibility, přináší výzkumná zpráva, na níž se podílela společnost Eaton zabývající se inteligením řízením energie, informace o regulačních rámcích pro klíčový zdroj ukládání energie, který umožňuje obousměrné nabíjení (V2X) elektrických vozidel. Tyto rámce aktuálně platí v 11 evropských státech

Zpráva, kterou vypracovala společnost smartEn – Smart Energy Europe a nezávislí konzultanti z DNV, byla představena na akci, na níž se sešlo 150 vysoce postavených politických a obchodních subjektů. Nabízí hluboký vhled na "faktory a překážky" obousměrného nabíjení a zkoumá řadu aspektů, včetně vývoje elektrických vozidel a nabíjecích stanic, regulačních podmínek a přístupu na trh, jakož i aspektů sítě a systému. Zdůrazňuje přehlížený význam malých mobilních řešení pro ukládání energie při řešení problému s omezením sítě, který vyplývá z rostoucí elektrifikace a růstu proměnlivých obnovitelných zdrojů energie, a zároveň potvrzuje zásadní roli, kterou může hrát obousměrné nabíjení v přechodu na čistou energii v Evropě.

Potenciál obousměrného nabíjení

V souladu s nedávným výpočtem přínosů v hodnotě 9,9 miliardy eur, které by do roku 2030 měly plynout z aktivace V2X v celé EU-27, zpráva společnosti smartEn zdůrazňuje, že uvolnění potenciálu obousměrného nabíjení je klíčovým prvkem pro dosažení efektivní energetické transformace založené na všech decentralizovaných zdrojích energie, včetně nevyhrazených aktiv z odvětví dopravy. Na zprávě se podílely společnosti Eaton, Enel X, ev energy, Octopus Energy, The Mobility House, Elli a tiko.

Michael Villa, výkonný ředitel společnosti smartEn, prohlásil: "Při řešení rostoucích potřeb ukládání energie pro náš přechod na čistou energetiku se nemůžeme soustředit pouze na velká zařízení. Chybí nám rámec EU umožňující obousměrné nabíjení elektromobilů, zatímco roztříštěná vnitrostátní pravidla některých členských států brání rozsáhlému komerčnímu zavádění V2X. Jednou z největších překážek rozvoje obousměrného nabíjení zůstává dvojí zdanění energie, přičemž nejednotný přístup na trh a nedostatek dynamických cen jsou obecně podobné problémy, kterým čelí jiné flexibilní zdroje na straně poptávky."

Ašr (Zdroj: Eaton)

Jednou z překážek rozvoje obousměrného nabíjení je dvojí zdanění energie. Foto archiv/Eaton

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down