02.06.2011 | 12:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

CZ Biom startuje kampaň Biopaliva frčí

Dva nové vozy Škoda Octavia převzali v pátek 13. května v Mladé Boleslavi zástupci CZ Biomu Jiří Trnka a Vladimír Stupavský. Auta budou tváří rozjíždějící se informační kampaně na kapalná biopaliva.

Jde o vozy Škoda Octavia typu 1.6 multifuel ve verzi liftback a combi, vybavené motory schopnými spalovat palivo E85 bez dalších úprav motoru. Původně šlo o řadu vyvinutou pouze pro skandinávský trh, kde je E85 velmi rozšířená. Toto palivo ale za poslední roky zdomácnělo i v České republice, a proto se Škoda Auto rozhodla v létě uvést tyto vozy i k nám. Vozidla CZ Biomu předali Jaroslav Jelínek, předseda představenstva Laurety Auto a Martin Feller, vedoucí prodeje regionu Česká republika Škody Auto.

Cena E85, což je směs 85 % bioetanolu a 15 % benzínu, je v současnosti oproti benzínu až o 8 Kč na litr nižší. Z důvodu nižší výhřevnosti je ale spotřeba tohoto paliva vyšší o cca 15 %. I přesto se to ale řidičkám a řidičům ekonomicky vyplatí. Nižší cena je dána jak osvobozením biopaliv od spotřební daně, tak menší závislostí na ceně ropy, která v poslední době stoupá na její historická maxima. Co od jízdy s tímto palivem může řidič čekat? O tom bude informovat právě kampaň Biopaliva frčí. CZ Biom ji spustí 25. května tiskovou konferencí v Dobrovici, kde si přítomní novináři budou moci vozidla sami vyzkoušet.

Konferenci bude hostit výrobce E85 a generální partner kampaně Tereos TTD. „V současné době dodáváme biopalivo E85 na více než stovku pump v celé České republice a plánujeme oslovit další. Hlavně pro menší pumpy je toto palivo ideální náhrada za dosluhující Speciál 91, a to především díky jeho nižší ceně,“ říká generální ředitel společnosti Tereos TTD Oldřich Reinbergr.

„Jsme velmi rádi, že se Škoda Auto rozhodla s námi na kampani spolupracovat a poskytne nám tato auta. Ta budou jednak tváří kampaně, ale budou to zároveň i testovací vozy, na kterých si na vlastní kůži ověříme zkušenosti s provozem na biopaliva. Protože jde o naši kampaň propagující domácí biopaliva, chtěli jsme pro ni i české auto. Rád bych poděkoval panu Jelínkovi z Laurety Auto i panu Koubkovi ze Škody Auto za významnou podporu naší myšlenky u vedení automobilky“, dodává Jiří Trnka, ředitel CZ Biomu a manažer projektu kampaně.

 

Ing. Vladimír Stupavský, CZ Biom – České sdružení pro biomasu

 

Celý článek je uveřejněn v čísle 3/11 časopisu Energie 21.


Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down