Provozovatelé vozíkových flotil využívající dieselové vysokozdvižné vozíky Linde, mohou nyní snížit své emise CO2 až o 90 %. To umožňuje použití nového typu paliva – hydrogenačně rafinovaného rostlinného oleje (HVO). Toto palivo bez fosilních příměsí má i další výhody spočívající v tom, že zvyšuje výkon motoru a umožňuje čistší spalování. Bionafta HVO navíc nevyžaduje žádné úpravy infrastruktury pro doplňování paliva a nabízí možnost smíchání s běžnou fosilní naftou.
Bionafta HVO je vyrobena ze stoprocentně obnovitelných surovin a neuvolňuje do atmosféry žádný další oxid uhličitý. Vyrábí se hydrogenační rafinací z různých rostlinných olejů, živočišných tuků i odpadních a zbytkových materiálů, jako jsou použité kuchyňské oleje a tuky z restaurací nebo potravinářského průmyslu. Její chemická struktura je téměř totožná s běžnou naftou a může ji tedy zcela nahradit.
„Schválením využití tohoto paliva pro vznětové motory našich vysokozdvižných vozíků umožňujeme zákazníkům výrazně snížit uhlíkovou stopu při provozu dieselových vysokozdvižných vozíků Linde, aniž by museli investovat jediný cent do další infrastruktury,“ říká Frank Bergmann, Senior produkt manažer pro protizátěžové vysokozdvižné vozíky z Linde Material Handling. „Náklady na litr nafty HVO jsou sice o něco vyšší než u standardní nafty, ale to je mnohonásobně kompenzováno zlepšeným faktorem udržitelnosti“, dodává Frank Bergmann.
Kromě snížení emisí CO2 až o 90 % ve srovnání s běžnou naftou, se také snižuje objem lokálních emisí jako jsou pevné částice (PM), oxidy dusíku (NOX), uhlovodíky (HC) a oxid uhelnatý (CO). To má pozitivní dopad na pracovní prostředí zaměstnanců. Bionafta HVO má navíc lepší sklon ke vznícení (vyšší oktanové číslo), což má za následek účinnější a čistější spalování. Snižuje se tak tvorba pevných uhlíkových usazenin v motorech a výfukových systémech.
Palivo HVO dosahuje vysokých výkonů i při nízkých teplotách až minus 22 °C, což otevírá širokou škálu dalších možností použití. V neposlední řadě je přesvědčivým argumentem pro jeho využití i potenciál flexibilně HVO míchat. Může být použito v čisté formě, nebo v libovolném směšovacím poměru s běžnou fosilní naftou, přičemž tento způsob užití nevyžaduje žádné hardwarové úpravy dieselového vozíku Linde.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!