Logistickou událostí tohoto týdne byl nepochybně pátý ročník konference s názvem ESG FORUM, která, jak naznačuje její název, byla věnována aktuálním trendům v oblasti hledání vhodného konceptu udržitelného podnikání (nejen) v logistice.
„Přestože dynamika posledních dnů přinesla mnohým zřetelnou úlevu, ESG je dnes především rámcem pro témata, s nimiž už většina podniků pracuje“. Tak by mohla znít věta sumarizující závěry vyplývající jak z jednotlivých přednášek, tak i z obou panelových diskuzí.
Je-li výsledkem hledání udržitelného konceptu podnikání to, že se naše pozornost upře na omezení plýtvání zdroji včetně energií, optimalizaci procesů a hledání cest k vlastní produkci obnovitelných zdrojů s přiměřenou ekonomickou návratností, jedná se nejspíš o dobře vynaložené prostředky. Konference postupně akcentovala dílčí technologické inovace, strategie moderního logistického developmentu i komplexní přístup firem a jejich dodavatelů k budování funkčních systémů energetického managementu. To vše na pozadí platného legislativního rámce, dostupných monitorovacích nástrojů, a především politik udržitelnosti klíčových zákazníků.
Konference nabídla prostor k exkluzivnímu setkání a diskuzi předních odborníků z logistiky a retailu s poskytovateli širokého spektra služeb zaměřených do oblasti optimalizace procesů, automatizace, digitalizace, energetického managementu a standardů identifikace. „To nejtěžší je najít cestu, jak získat kontrolu nad celým dodavatelským řetězcem, který v našem případě propojuje i několik kontinentů“, říká Martina Šilhánová, Sustainability Lead, Nestlé ČR.
Těžiště uhlíkové stopy zejména ve výrobních oborech totiž mnohdy neleží v Evropě, přestože ta je místem výroby, spotřeby i recyklace. Pozornost je třeba soustředit na lokality těžby či zemědělské produkce tak, aby pro celý řetězec platila stejná pravidla. „Spousta práce je před námi i v Evropě. Každý den se snažíme trpělivě vysvětlovat našim zákazníkům, že vyšší investice při výstavbě průmyslové či logistické nemovitosti mají velmi realistickou návratnost v podobě úspory energií i snížení výskytu škod na zboží“, řekl Viktor Helísek, Business Development Manager společnosti CDoorv reakci na přednášku Pavla Sovičky, Country Managera Panattoni CZ&SKv rámci panelové diskuze.
/Martina Šilhánová, NESTLÉ, Viktor Helísek,CDoor/
Na foto: Pavel Sovička, PANATTONI: Rostoucí nejistota okolního světa nás tak podle očekávání vrací do situace, kdy významnou úlohu bude zase hrát i selský rozum. Nikoli však sám o sobě, ale v kombinaci s moderními technologiemi a týmy lidí schopnými tyto technologie využít maximálně v náš prospěch …*