12.09.2023 | 03:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Mějte lepší přehled o svých zákaznících

Efektivní budování obchodních vztahů se zákazníky, jejich udržování i získávání nových klientů je alfou a omegou úspěchu jakékoliv firmy na trhu. Pro obchodníky je proto nesmírně důležité, aby měli k dispozici kvalitní CRM systém, který jim pomůže nejen s udržováním přehledu o klientech, ale také s plánováním a odbavováním veškerých obchodních aktivit. Vzhledem ke složité situaci na trhu to dvojnásob platí i pro obchodování s energiemi.

CRM je zkratkou anglických slov Customer Relationship Management, což v překladu znamená řízení vztahů se zákazníky. Obecně vzato jde o software, v němž se obchodníkům přehledně vizualizují potřebná data pro jejich práci. Znamená to, že velmi jednoduše vidí nejen základní údaje o klientech, ale také historii komunikace s nimi. Mají možnost si v systému plánovat další aktivity, ať už se jedná o správu a odbavování nových poptávek, případně manuální či automatické plánování schůzek nebo výjezdů za stávajícími zákazníky. Na trhu takových nástrojů existuje celá řada, přičemž některé jsou poměrně jednoduché a hodí se tak spíše pro menší firmy, které potřebují pro práci svých obchodníků pouze pár základních funkcí. Pak jsou na trhu ale také komplexní řešení, která středním i velkým podnikům dokážou díky své robustnosti a navíc i široké customizovatelnosti obsáhnout náročnou agendu velkého obchodního týmu.

CRM nadstavby na míru

Vzhledem k tomu, že pro práci obchodníků je typické, že se mnohdy pohybují na pomezí různých pracovních oblastí, dokážou robustnější CRM systémy, jako je například Sugar CRM, částečně pokrýt i funkcionality dalších systémů, typicky ERP a dále marketingových i DMS nástrojů. Zároveň lze CRM také upravit na míru jak pro každou firmu, tak i pro určitou pozici. „Znamená to, že obchodníci mají na ploše k dispozici primárně data o stávajících či potenciálních klientech, kteří je kontaktovali například pomocí formuláře na firemních internetových stránkách, management zase vidí souhrnné reporty a přehledy, účetní oddělení může snadno pracovat s podklady pro fakturaci, které do systému obchodníci zadávají,“ vysvětluje Miloš Rozmánek ze společnosti Algotech, který má na starosti právě oblast CRM. Pro tyto systémy je také typické, že je lze integrovat do vnitropodnikové IT páteřní infrastruktury, což je důležité pro bezproblémový chod firmy.

Možnost dalších nástaveb

Customizovatelnost však mnohdy neznamená jen individuální nastavování různých nativních funkcí. Nad CRM systémy, jako je například Sugar, lze totiž dělat i nástavby v podobě speciálních a na míru tvořených vlastností. Jednou z nich je například integrace s portálem Mapy.cz pro přehlednější plánování obchodních aktivit. „My k takové integraci využíváme API rozhraní, kterým disponují Mapy.cz. To nám umožňuje pracovat s mapovými podklady, které následně zobrazujeme v CRM Sugar a přidáváme navíc funkcionality jako třeba plánování trasy, práci se souřadnicemi GPS, plánování času, který daný obchodník stráví na cestě a u zákazníka a podobně“ pokračuje dále Miloš Rozmánek a dodává, že veškerá potřebná data jsou uložená v CRM systému jako zákaznická báze dané firmy.

Díky mnoha nativním, ale i individuálně programovaným funkcím dokáže správně zvolený CRM systém firmě skutečně uspořit čas, protože zvládne odstranit zbytečnou administrativu a obchodníci se mohou zaměřit na podstatné věci. Zefektivní celý obchodní proces od počátečního kontaktu zákazníka s danou společností, přes komunikaci před uzavřením kontraktu až po zrealizování obchodního případu a následné péče o klienta.

Gro (Zdroj: Algotech)

CRM lze také upravit na míru jak pro každou firmu, tak i pro určitou pozici. Zdroj: Wikipedie

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down