Automobilka Škoda Auto uspořádala konferenci Green Energy, na níž představila řadu projektů zaměřených na snížení uhlíkové stopy ve výrobě, prodeji i provozu a servisu svých vozů. Komplexní opatření pro zajištění udržitelného rozvoje zahrnují i těsnou spolupráci s energetickými společnostmi.
Při té příležitosti Škoda Auto přiblížila svou komplexní strategii směřování k maximální míře udržitelnosti ve výrobě, dodavatelském řetězci, mobilitě, ale i energetice. Podle sdělení představitelů společnosti tvoří výroby elektromobilů asi 10 procent z celkové výroby aut. Firmy do budoucna plánuje více používat recyklované materiály a dosáhnout do roku 2030 uhlíkově neutrální výroby ve všech závodech v České republice.
Výroba baterií do elektromobilů pro celý koncern
V roce 2023 automobilka rozšířila výrobu baterií pro plně elektrické vozy na platformě MEB a současná kapacita činí 1500 trakčních akumulátorů pro čistě elektrické vozy. Tím se závod v Mladé Boleslavi stal jedním z největších výrobců těchto komponent v celém koncernu Volkswagen. Dodává baterie nejen pro model Enyaq, ale také pro vozy ostatních koncernových značek. V červnu tohoto roku Škoda Auto spustila provoz unikátního tomografického centra pro analýzu vysokonapěťových baterií, které posouvá celkovou kvalitu a spolehlivost baterií pro elektromobily na novou úroveň. Pracoviště je schopné pomocí tomografu bez INTERNAL nutnosti mechanického proniknutí dovnitř baterie zobrazit její vnitřní strukturu ve velmi vysokém rozlišení. Je třeba dodat, že téměř veškerou manuální práci vykonávají roboti, investice do automatizace vyšla na desítky milionů eur.*
/ev/
Foto z výroby /Archiv Škoda Auto
Více se dočtete v pátém čísle časopisu Energie 21