Revize kotlů na pevná paliva, tedy i na biomasu, se relativně pomalu, ale zato jistě přibližuje. Od 1. ledna 2017 budou mít domácnosti povinnost předložit revizi svého kotle, kamen nebo krbu na dřevo, pelety, uhlí a další pevná paliva. Kdo revizi mít nebude, tomu hrozí pokuta až 20 tisíc korun. A jak postupovat a do konce roku 2016 vše potřebné zařídit?
Stručný obsah článku, který vyjde v časopise Energie 21 č. 5/2015.
Revize kotle se musí provést nejpozději do konce roku 2016, na vyžádání ji potom musíte předložit obecnímu úřadu. A požadované standardy? Kotel musí splňovat alespoň parametry třetí emisní třídy. Zatímco v obchodech už horší kotle v prodeji nejsou (od 1. ledna 2014 je zakázáno uvádět do prodeje kotle 1. a 2. emisní třídy), v mnoha domácnostech stále přežívají.
Šetřit se nevyplácí
Zejména pro majitele starých uhelných kotlů platí, že je na čase začít situaci urychleně řešit. Výběr kotle a jeho instalace může zabrat několik měsíců. „Pokuta 50 tisíc korun může navíc přijít i za to, pokud budeme v kotli spalovat zakázaná paliva, především odpady, uhelné kaly a podobně,“ upozorňuje Vladimír Stupavský, ředitel Klastru Česká peleta.
Jaký kotel vybrat, v tom nám napoví i nařízení platná po roce 2016. Také kotle 3. emisní třídy mají od roku 2018 zmizet z obchodů, stejný osud čeká o několik let později i kotle 4. emisní třídy. Pokud tedy nechceme měnit kotel každou chvíli, miřme rovnou do nejvyšších pater 5. emisních tříd.
Šetřit na nekvalitním kotli se nevyplácí. „Mají nízkou účinnost a jedná se o technologicky zastaralé neboli výběhové kotle, které se už nevyvíjejí, a bude stále složitější zajistit jejich servis a případné opravy,“ upozorňuje Stupavský. Problémy mohou u nekvalitních kotlů nastat i s pojistkou. Pojišťovny v případě požáru nemusejí vyplatit pojistku, pokud se prokáže, že domácnost používá nevyhovující kotel.
Povinnosti související s prodejem a provozem kotlů na tuhá paliva
Zahájení platnosti |
Popis nařízení
|
1. 1. 2014 |
Zákaz prodejů kotlů 1. a 2. emisní třídy (možnost legálně zakoupit a uvést do provozu pouze kotle 3., 4. a 5. emisní třídy).
|
1. 1. 2017 |
Povinnost předložit revizi kotle (včetně označení emisní třídy).
|
1. 1. 2018 |
Zákaz prodejů kotlů 3. emisní třídy (možnost legálně zakoupit a uvést do provozu pouze kotle 4. a 5. emisní třídy).
|
1. 1. 2020 |
Zákaz prodejů kotlů 4. a 5. emisní třídy (možnost legálně zakoupit a uvést do provozu pouze kotle splňující Ekodesign).
|
1. 9. 2022 |
Zákaz používání kotlů 1. a 2. emisní třídy (bez ohledu na to, kdy byly pořízeny).
|
Pozn.: Emisní třídy určuje norma ČSN EN 303-5.
Kotle na biomasu
Problémům se zpravidla vyhneme, pokud zvolíme nový kotel na biomasu – pelety, brikety nebo dřevo. V nejvyšší 5. emisní třídě je již řada českých i zahraničních modelů zplynovacích kotlů na kusové dřevo nebo brikety i automatických kotlů na pelety. Zvláště některé automatické kotle splňují i řádově přísnější emisní limity, než ukládá 5. emisní třída. A to je výhoda, neboť na 5. třídu naváže směrnice o Ekodesignu, která od roku 2020 zakáže prodej nekvalitních kotlů na území EU.
Ceny těchto kotlů začínají na 35 tis. Kč v případě zplynovacích kotlů 5. emisní třídy na dřevo s ručním plněním, nebo na 50 tis. Kč pro automatické kotle na pelety v 5. emisní třídě. Kotle na biomasu však splňují nejvyšší normy a ekonomicky se rozhodně vyplatí. S výběrem ovšem začněme včas. Abychom dům nebo byt v topné sezoně 2016/2017 vytápěli již novým kotlem, měli bychom začít vybírat nejpozději na jaře.
Kdo smí montovat
Evropská komise vydala směrnici 2009/28/ES, na kterou zareagoval český zákon o hospodaření energií č. 406/2000 Sb., který uvádí povinnost pro majitele budov (stavebníky, vlastníky budov nebo společenství vlastníků jednotek) zajistit instalaci vybraných zařízení vyrábějících energii z obnovitelných zdrojů výlučně osobou oprávněnou tyto instalace provádět. Od počátku roku 2015 jsou také v Česku zavedeny nové kvalifikační standardy, kdy instalaci vybraných zařízení může provádět jen osoba k tomu pověřená. Od 1. července 2015 tato povinnost platí pro všechny dotované instalace.
Nové povinnosti si ale zatím nevšimli nejen mnozí zájemci o dotace, ale ani někteří topenáři. Oběma přitom hrozí vysoké pokuty: Stavebníkům v případě nedostatečně kvalifikovaného dodavatele až 200 000 Kč, zamítnutí žádosti o dotaci nebo nutnost vrácení vyplacené dotace. Pokuta pro dodavatele může být až 5 000 000 Kč při nedodržení podmínek daných v zákoně.
Novému nařízení je třeba věnovat pozornost zejména tehdy, pokud využíváme pro financování kotle některý z dotačních programů, zejména Nová Zelená úsporám, Kotlíková dotace a operační program Životní prostředí OPŽP, operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost OPPIK, ale i dalších.
Pokud tedy chceme instalovat kotel na biomasu financovaný z podpory státního nebo evropského rozpočtu, musíme vybírat pouze z dodavatelů s platnou profesní kvalifikací. S výběrem kvalifikovaného topenáře pomůže portál www.topenaridotace.cz, kde je možné topenáře vyhledat i složit požadované zkoušky.*
Ing. Vladimír Stupavský, Klastr Česká peleta
Obrázky:
Výběr kotle a jeho instalace může zabrat několik měsíců. Foto archiv/Energie 21
Teplovodní kotel s novou koncepcí retortového hořáku s lepšími provozními parametry. Foto archiv/Rojek
Slovenský výrobce Verner SK vyvinul pohyblivý deskový hořák, který spaluji i méně kvalitní palivo. Foto autor
To je celkem jednoduché pokud seženete revizáka co napíše ,že to splňuje tak máte vyhráno ,úředník jen zkontroluje čím se topí a revizní správu více ho nezajímá ,to je to samé pokud si udělá někdo sám elektriku revize musí být na hodiny jinak vám nikdo nedá smlouvu na elektriku ,ale co je ve zdech nikoho nezajímá ,úředníky trubky nezajímají ani radiátor pouze kotel a hlavně revize já jí mám platnou dle oprávnění to úplně stačí revizní třídy se u krbů také neuvádí výrobci to nikde nepíšou ani revizní technik to neví ,jinak stačí se zeptat na ministerstvu .
Koupim si letos novy kotel splnujici limity pro emisni tridu c.5, kotel mi zapoji odborna firma. Na vse budu mit doklad,ktery muzu predlozit a dokazat tim, ze mam kotel splnujici nejprisnejsi limity. Dalsim papirem dolozim, ze je odborne zapojen a rovnez budu mit doklad o koupi predepsaneho paliva (uhli). Ale presto musim vyhodit penize za revizi a poustet nekoho do sveho domu? Na tom je jasne videt, ze nejpodstatnejsi na celem zakone je vytahat bezduvodne z lidi penize. No,reknu to jednoduse, zadnou revizi mi nikdo delat nebude a nezaplatim ani korunu, i kdyby se treba Vrabec (Brabec) posral !!!!
Co si to ty dobytkove uz dovoluji?! Makam v lese jako soumar a sotva zaplatim vsechny poplatky. Nosim na sobe hadry dokud se nerozpadnou,prelepuju boty,aby vydrzely o neco dele. Zradlo se porad zdrazuje,uplne vsechno se postupne zdrazuje a porad vymysleji nove a nove nesmysly,za ktere musime platit. Dalsi a dalsi narizeni,zakazy,prikazy,omezovani,vyhrozovani,sankce,pokuty,penale,exekuce. Ty smejdi si naladuji penezenky,zvysi si platy,premie,odmeny,odstupny,dotace,jeste si jedou ksefty,tunely,zlodejny. Oni si muzou s litrem klidne utrit prdel a nebude jim chybet. Ale ja proste nemam ani na tu dementni revizi,natoz na novy kotel. Co mam delat? Nejsem lempl,dřu jako kun 6 dni v tydnu. Kdyz nebudu mit revizi nebo nekoupim kotel vyfasuju pokutu. Kdyz nemam na revizi,urcite nemam ani na pokutu. (Vzdycky jsem slychaval,ze slusny pracovity clovek se bude mit dobre). Nezaplatim pokutu,prijde exekuce,prijdu o dum. Kolik cikanskych rodin pujdou navstivit urednici? Kolik jim udeli pokut? Seru na vase revize,pokuty,na vas vy smejdi zlodejsky!!
Dobry den,koupil jsem jiz dum a hodlam rekonstrukci domu ale kotel tam jiz nemuze byt,jak je to s krbovejma kamnama s vimenikem na drevo aby to splnovalo nejake ty podmimky emisi,abych nemusel v roce 2020 prekopat pul baraku a porizovat kotel za desetitisice?dekuji milan
ti naši zákonodárci to jsou pěkný šmejdi.důchodcům přidají 250kč a hned nato jim 1500kč za revizi kotle seberou.k volbám mě už nikdo nedostane.
Dobrý den,
měl bych dotaz v roce 2010 jsem si nechal nainstalovat kotel Rojek TKA BIO 25 třída 5 na pelety
( bylo to v akci Zelená Úsporám) musím mít taky revizi.
Dík za odpověď.
Každý dobrý kominíka pozná jak a čim se topí tak nevím který Bl. Vymyslel revize na kotle na kotel,uhli ani na opravu komína nám taky nikdo nedá.za komousu byly revize na pece a starý kamna no nebyly tak ať ty dnešní neotravujou. Já je domu nepustí a pokutu jim budu splácet 20 let.Já na to prostě nemám.
Dobrý den
náš dům o 18ti bytech , kde topí každý v něčem jiném je na tom jak s revizí kotlů?Dá mi někdo prosím vědět?
Tak jsem si vše přečetl a souhlasím s vámi.Je to pěkný bordel.Naše kvalitní uhlí se rozprodalo a sem se dováží polský šmejd.Mám kotel Viadrus a v něm se nedá topit ničím jiným než dřevem ,černým uhlím a koksem.Dřevo už není,těžko se sežene,koks je předražený a také nekvalitní a černé uhlí je něco hrozného.Když přiložím, tak z komína se valí černý kouř a navíc ani to kvalitní uhlí neprohoří.Když nechám kotel vyhasnout,tak polovičku nespáleného uhlí vyhrabu do popelnice.Proč naši páni poslanci vymýšlejí ptákoviny,než aby bylo pořádné palivo.Naši zelení kdysi vymysleli zákon kvůli ovzduší,hned se nasadily daně,zvedla se cena uhlí a dnes se stále zákony přidávají,jen at' lidi platí,však máme důchody přeci veliké.
Přečetl jsem vševhny články a souhlasím,asi jsme normální lidi.Přidame důchody,tak uděláme revize aby se něco vrátilo,bohužel zákon byl schválen v roce 2012 tak že defenestraci?
Tak nevím,v časopise jsem našla článek že musí být revize na všechny kotle tedy zřejmě i na plyn,poradí mě někdo jak to vlastně je?Kominíka máme za sebou a podle mě byto mělo stačit,jinak souhlasím že znás tenhle stát dělá blbce jako by nebyli důležitější věci k řešení .jenom nás ždíme
cca do 5 let půjde EU do háje to je předpoklad pak již podobné sviňárny v podobě diktátu nebude Čína nám nic diktovat nebude bude vše fungovat jak má ,nejsem pro návrat komunizmu ,ale pro demokratické možnosti lidí ne pro nesmysli z unie ,nic nám nedává jen diktuje a pokud dá na něco peníze hned se to x krát předraží tak z toho nikdo nic nemá.
CHTĚLA BYCH POZNAT TOHO INTELIGENTNÍHO ČLOVĚKA, KTERÝ NAŘIZUJE REVIZI KOTLŮ , ALE REVIZORI TEPRVE ZAŠKOLUJÍ.TO SI DĚLAJÍ Z LIDÍ BLÁZNY ??PODALI SME SI POPTÁVKU NA REVIZORA ,ALE NIC.NIKDO SE NEOZVAL,TAK TEDA NEVÍM , TO POTŘEBUJÍ VYBRAT PENÍZE NA POKUTÁCH ???ZDRAVÉ NÁZORY ČLÁNKŮ , ZA PRAVDU DÁVÁM PANU JARDOVI. V LEDNU PŘIDAJÍ DŮCHODCŮM 200??? KOLIK SI PŘIDAJÍ ONI ??SLUŠNÝ ČLOVĚK BY CHODIL KANÁLAMA,STYDĚL BY SE PODÍVAT LIDEM DO OČÍ.TAK KDYŽ PŘIDAJÍ ,ŠUP A HNED BUDOU VYBÍRAT .DOBŘE UŽ BYLO .BOHUŽEL.
Který kokot to zas vymyslel,je to jen tahání peněz z lidí.
Zdravím, tak si taky přiložím polínko. Jak to tady pročítám tak máte naprostou pravdu. Naši představitelé jsou opravdu přesvědčeni, že se jim nic nestane a mají pravdu. Co jsme udělali, že musí být nové lákárničky v autech? Zakázali žárovky atd. A když naše děti potřebují léčbu tak se musí dělat zbírky. Jo vlastně vždyď už v našem státě není kde brát, vše se rozprodalo a rozkradlo a teď jsou na řadě lidi aby zaplatili všechny ty vily a na základní věci už nezbývá. Docela se mi líbyl výrok o kouření jedno nejmenovaného politika, ano zakažme lidem kouřit uplně a kde vezme stát 77miliard z daní z cigaret? Vždyď jsme jen ovce, který jen kývají a nic proti tomu neudělají. Když vyhraje volby někdo jiný, tak si tam stejně dosadí koho chtějí. Nejlépe by chtělo vzít vidle a vyházet to všechno z vlády oknama ven a začít zelenejma. My jsi tady popláčeme ale stejně ty revize na nesmysly musíme udělat, protože v našem státě plných závistivců se dřív nebo později, najde blb který si hraje na ekologa a udá nás. A pak platit ještě pokuty. Mám takovýho skvělýho souseda, který si hraje na ekologa a už v loni mě udal že se mi kouří z komína a musel jsem dokládat revizi komína a doklad o vyčištění. Pak vyvezl traktor s vlekem naložený bordelu ze stodoly a zapálil to. Chtěl bych říct, že je to chudák, ale chudáci jsou lidi kteří bydlí kolem něj. A tak je to i s naším státem. Chudáci ti co žijí v ČR. Chce se mi blejt z naší vlády. Jako jednotlivec nic nezmůžu, uvažuji opustit naši vlast a stydět se za to že jsem čech.
Je to svinstvo nic víc akorát okrádání lidí .např. zubař 600 za vytržení zubu a to nedělá ani revize jako darmožrout na kotel ,jo pěkně to vře kolik stojí okradený špekáčky ,chleba hnusný druhý den plesnivý a ještě buzerace , já chtěl dělat topení ,místo třech kamen ,ale vzhledem k okolnostem budu topit dál tak jako dřív budu mnohem víc špinit vzduch ,než pokud bych měl krbovou vložku zákon je zkrátka na hlavu postavený .
je to špína celá EU akorát okrádají lidi nic víc doufám ,že brzy dojde ke rušení RVHP byla taky krávovina ,ale na EU to rozhodně nemá ,jsem rád ,že se Anglie trhla doufám ,že to udělá více států pak nebudou zbytečné zákony z hlav EU .
ZLATI KOMUNISTI- TO SE PANEČKU ŽILO!!!!!!! CO JE TO VLASTNĚ TA DEMOKRACIE? JEDNI MŮŽOU VŠECHNO A PLATY MAJÍ ZA NIC NEDĚLÁNÍ A DRUZÍ PLAT 10.000,- A CO KOUPÍ MUSÍ ZAPLATIT DPH. OBYČEJNÍ PRACUJÍCÍ DOPLÁCÍ NA TY KTEŘÍ NIKDY NEPRACOVALI A ANI PRACOVAT NEBUDOU ! FUJ!!!!!! CIKÁNI NEBUDOU URČITĚ Z VLASTNÍCH PLATŮ PLATIT REVIZI KOTLŮ!!!
Kto toto vymyslel, ty revize kotlů, tak je velký korunovaný vůl a debil, kde lidi mají brát na nové kotel, je to jenom vytahovaní peně z kapes poctivých lidí a následné je přivést na mizinu a okrást je o poslední peníze a vydřený majetek,, kotlíkové dotace je jeden velký podvod, který se chůdým a poctivýlm lidem stejně později vymstí protože uhlí, plyn, elektrika se bude dříve či později hodně zdražovat a tak mnozí budou doma mrznout, že nebudou mít na nákup palivových surovin z důvodu právě za zadlužení na pořízení nového kotle, placení revize kotle, komína ,j íst se musí, poplatky se musí platit atd. Náš stát není demokratický ale přikazující a totalitní, jenom slyšíme co musíme dělat, co jsme povini a když to nesplnímě, tak dostaneme pokuty. To je jediné co naše posraná a zbabělá vláda a poslanci umějí pro slušné a poctivé lidi udělat, hlavně že si hrabou do svých kapes a maji se dobře na ostatní neberou ohled. Vůbec nejsem hrdý, že jsem Čech a že tu bydlím, hlavně, že naši politici mají plnou hubu slibů před volbami, ohání se UE a zápedem, že se musíme podle nich řídit a to by jsme se ale měli řidit vším jako např. v Německů v pracovní neschopnosti je prvních 60 dnů placeno 100%. Chce se mě z té naší nepoctivé a vyděračné politiky blít.Ten kdo vymýšlí takovéto zkurvené zákony by měl na místě chcípnout.
Už to tady někdo zmínil, byl bych v tomto případě pro občanskou neposlušnost. Nesmyslný blábol čechoevropských úředníků nemíním brát vážně. Jediné co jsem ochoten připustit je návštěva úředníka, aby se přesvědčil, čím topím. Jediná vada mého kotle na dřevoplyn je, že při přikládání kouří a to tak, že hodně. S chutí v jeho přítomnosti přiložím. Vyleze z kotelny jak z udírny. Na to se dokonce těším.
dobrý den jsem jeden z postižených tímto zákonem. Dnes jsem si objednal technika a nabízená cena je 1490 Kč . Revize je na dva roky. Co bude provádět na tom kotli mě není zatím jasné.
V popisu práce má napsáno kontrola stavu kotle,palivo,bezpečnostní prvky . Kotel je od výrobce a tím je dáno že splňuje podmínky pro provoz, palivo je koupeno z uhelných skladů a tam to nijak neovlivním a bezpečnostní prvky ,to nevím co u kotle na tuhá paliva je myšleno , ale nechám se překvapit. Můj názor je ten že první by měli jít na prohlídku ti umělci co tyto paskvili vymýšlejí a to přímo k Chocholouškovi a šup rovnou do cvok hauzu.
Vážení.Doposud (ať hledám-jak hledám)jsem nikde nenašel žádný popis ani vzor,jak by měla ta revize vypadat.I v případě revize komínu vám vymetou komín,napíšou papír (jaký zrovna oni chtějí)a já nemám možnost zjistit je-li platný a v případě problému použitelný.Prosím,má-li někdo povědomost zda nějaký vzor existuje,podělte se.Myslím,že to bude zajímat víc lidí.Děkuji.
Bože,ještě chybí daň z otevřeného okna,daň ze zavřeného okna,daň z hlíny,daň z trakaře,daň za to,že vlatně vůbec dýcháme.Je to absurdystán,to zase budou úředníci co si namastí kapsu,a to jen za to,že mi nějakej chytrák řekne,že mám kotel v pořádku.Když už tak nechápu proč mi to nemůže zrevidovat kominík když přijde vymést komín.A co ty mega továrny,ty nic?Debilita...tady je petyce proti této kravině http://www.petice24.com/petice_proti_povinnym_revizim_kotlm_a_vyim_dani_za_tuha_paliva
Mám 2 roky starý Dakon, zákonná prohlídka stojí 1500Kč, cestovní náklady 800Kč pro pána zodpovědného. Je to dobrý kšeft pro vyvolené.. Osoby vyvolené na http://www.aptt.cz - prohlídky kotlů.
ja na to taky seru ať mi vyhulej zmrdi!!!!!!
Na revizi kotle seru. Zase jen kšeft pro bandu zmrdů. Pokud bude stát revize na můj starý Dakon, který můžu provozovat do roku 2022 200Kč tak OK. A i tak nevím za co ty peníze jsou u kotle tohoto typu. Myslím, že lze zkontrolovat stav topného tělesa. Takže za letmý pohled na očouzené plechy je i 200Kč moc. Víc na tomto kotli zkontrolovat nelze. A komín to samé. Tenhle zmrdostát už od doby Havla vedený bandou kriplů mi už začíná srát. Dříve se říkalo až komunisti budou viset na stomech. Já dnes říkám až postbolševici a zelení budou viset na stomech. Jinak kotel v topné sezoně čistím každý týden někdy jednou za 2 týdny dle nálady. Komín vymetám každý měsíc. Je to můj vlastní zájem, protože čistý kotel lépe topí a čistým komínem lépe odcházejí spaliny tak se mi zdá, že to méně kouří a lépe horí. Také mám přehled jak moje soustava vypadá. Topím předepsaným černým uhlím a drěvem. Takže nevidím jediný důvod si pouštět si do baráku nějakého darmožrouta. Je věcí každého z nás zda si umí vyčistit komín a zkontrolovat kotel nebo neumím a někoho si zaplatí. Nelze to nařizovat plošně. To samé kontrola topeniště pokud někdo bude mít pocit ,že topím petky. Omezení domovní svobody jak prase. Policie potřebuje ke vstupu do mé kotelny soudní povolení, ale nějaký úředník vesele může. Bolševik hadr. Jenže v tomhle kriplostátě je možné vše... A pokud starosta přijde, že chce vidět revizi kotle tak ho poženu od hranice mého pozemku sukovicí. Nicméně o svoji topnou soustavu se starám dobře a topím tím čím se má tak tuto situaci nepředpokládám. A za cenu revize kolem 1200Kč si raději koupím více uhlí. To alespoň zahřeje.
Už mi ani nevadí ,že někdo neplatí daně ,protože z toho má prachy akorát poslanec co vymyslí podraz na daňové poplatníky ,chce to novou revoluci znovu zvonit klíči takové zákony jsou pro umělé zaměstnávání papíráků a příživků z lidí co mají třeba nový krb hned tahat peníze to je hnus ,ještě kupovat předražené palivo vylepšené o DPH. to je tedy mazec pak nám ukážou kolik miliard se ztratilo v tunelech a dálnicích kolikrát to bylo předraženo jak si každý vylepšil rozpočet a kam šly naše daně ,každou chvilku volby jsou také fraška k čemu to je dobré zase tahání peněz , pak zbytečné revize nic nevyřeší jet potrestají ty co se snaží ,ten kdo má stará kamna třeba patery s tím nikdo nehne .
Dobrý den,
mám otázku jak mám postupovat pokud mám kotel na tuhá paliva vyrobený doma, je nějaká možnost aby mi kominík (potom který, když musí mít oprávnění na určitou značku kotle) udělat revizi a nebo nemám jiné řešení než koupit nový kotel?
Děkuji a přeji hezký den
Zdravím, ví někdo zda potřebuji i revizi na krbová kamna,bez výměníku.
Je to jen zlodějna,jak obrat lidi o peníze,kterých je už tak málo.A kde seženu revizáka pro Frýdecko-Místecko na kotel Jakos?
Ohledně povinné revize kotlů řeším problém s dostupností revizního technika.Jak postupovat v případě, že mám nainstalovaný kotel, pravda už hodně historický, na který asi v republice není vyškolený žádný technik? Alespoň jsem výrobce v oficiálním seznamu nenalezl. Na kotli je nápis Original Strebel. Nic jiného jsem na něm nenalezl, proto předpokládám, že se jedná o jméno výrobce. Chystám se kotel příští rok, maximalně přespříští vyměnit, ale kde do té doby sehnat někoho, kdo mi udělá revizi, nevím. Pokud někdo ví způsob, jak revizi získat, budu vděčný za radu. Vím, že nejlepší rada je, vyměnit kotel do ledna, ale to neklapne.
Děkuji
Dobrý den,
platí povinnost revize i pro kotel 4 emisní třídy koupený a montovaný roku 2015?
Děkuji.
Teď se ty podmínky kolem revizí trochu změnily, něco k tomu jsem našel např. tady http://kalkulackaenergie.com/vse-o-revizi-plynovych-kotlu/
Spíš než revize to bude kontrola čím se topí a topilo,možná to poznají. Sám jsem byl ve spánku v létě při otevřeném okně přiotráven kouřem asi z pet láhví. jsem pro revize,jenže přídavek k důchodu na to padne. Ta cena se rovná čtyř a půl dennímu příjmu z důchodu. Platím ročně přes čtaři tisíce za doktory bez náhrady. Koupu se minimálně,nádobí myjí ve studené vodě,splachuji deštovou vodou a topím uhlím,abych měl na zvyšujíci se poplatky a ceny a ted tohle. Je to schválnost ,zase -mus,nebo jen neschopnost těch nahoře hlaviček vymyslet něco jiného? Vždyt se kupříkladu prodávají pořád kaly,jen pod jiným názvem. A kdyby byla přijatelnější cena plynu,nebo naše kupní síla vyšší,nebylo by co řešit kolem kouře z uhlí.
Po přečtení všech komentářů nabývám názoru , že jsme zvláštní národ . Všichni něco kritizujeme , ale pak stejně uděláme to co se po nás žádá . Toto všechno co se zde kolem topení odehrává je promyšlená prozaměstnanecká politika . A tak co občanská neposlušnost ?
Jinak jde o penize vzdi az na prvnim miste..a to na zachranu toho co je jiz ukradeno..
CO mate v praze to tam mate jinak jdete k volbam a udelejte poradek....
máme kotel ROJEK na dřevo kde seženu revizora. Příbramsko
mám stejný problém jako každý druhý,revizi kotle na tuhá paliva. Nakonec mám velké štěstí musím počkat do 07,04,2016 a revyzák je na světě. Po příštím pátku až složí zkoušky posílám jeho telefon
Tady by měl být seznam revizních techniků na kotle:
http://www.aptt.cz/opravneni-ozo.php
Mám půl roku nový kotel na tuhá paliva Dakon, od kterého mám veškeré dokumenty, instaloval mi ho zkušený topenář, tak se ptám, proč vlastně potřebuji nějakou posranou revizi? Co mi jako chtěji revidovat? A druhá věc - kde takového revizora vůbec seženu? Když už vyhrožujete pokutama tak byste taky laskavě mohli někde udávat nějaké kontaky na kompetentní lidi, co revize v tom a tom kraji provádí.
Dobry den, at hledam jak hledam nikde se nedaji najit revizni technici na tuha paliva, muze te mi prosim poradit kde najdu nejake kontakty. V CT zpravach jsem nasla jen, ze hospodarska komora zverejni tyto techniky, ale bohuzel jsem nic nesla.
diky za odpoved
30.11.2015 mi dávali nový kotel Verner 5 třídy.Stálo mě to 170 tisíc.Dělala to firma která má licenci,a vyřizuje dotace.Zajímá mě proč chtějí na novém kotli revizi..
Už chtějí další peníze.
Dobrý den, mohu dostat kontakt na revizního technika pro kontrolu kotle na tuhá paliva pro ústecký kraj - mostecký okres ?
Děkuji.
Samcová E
Chtěli bychom vědět co páni chtějí provádět za revizi na kotli,kde se topí biopalivem?Něco si vymyslí a lidi musí poslechnout!Jestli si myslí,že mezi obyčejnými lidmi je spousta peněz nebo co?
"Revize kotle se musí provést nejpozději do konce roku 2016, na vyžádání ji potom musíte předložit obecnímu úřadu. A požadované standardy? Kotel musí splňovat alespoň parametry třetí emisní třídy."
Uveďte prosím odkaz, kde berete informaci, že při revizi kotel už nyní musí vyhovovat 3. emisní třídě? Domnívám se totiž, že úmyslně uvádíte zákazníky v omyl, aby kupovali nový kotel, přestože ten stávající mohou používat až do roku 2022.
Už chybí jen daň ze vzduchu,z hlíny atd.Kdo umí správně topit,tak je jedno jaký má kotel.
Stačí se jen rozhlédnout kolem sebe.
Chtěl jsem napsat nějaký komentář,ale ono to nemá cenu jako nesmyslné pořady pí.Jílkové a
jim podobné.Akorát má člověk zkažený den.Tak vzhůru na procházku a vypnout televizi a
užívat života dokud to jde.
Dobrý den.Rád bych se dozvěděl kde mohu udělat a získat kurz na revizi kotlů.Děkuji předem za odpověd.Už jsem posílal poptávku na více firem ale jak zjištuji nikdo mi nedokáže odpovědět.Tak ještě jednou předem děkuji.
No co k tomu dodat? Snad jen to že kdyby se sečetly všechny ty EKO ROZKRÁDAČSKÉ dotace na bionaftu co má tak neskutečně otřesnou ekostopu ,fotovoltaické elektrárny co na tom nejsou o nic lépe ,nyní je třeba pohádkově zadotovat výrobce kotlů, armatur,čerpadel,elektrozařízení,komínů,peletek,biomasy dále platy vládních a řídícících úředníků dotací,revizních techniků,instalatérů bylo by to opravdu hodně promrhaných peněz.Faktem zůstává že nejhorším hospodářem byl, je a zatím zůstává stát,tedy dnes již neskutečně přebujelá instituce přesycená lidmi co za svou,, práci" nenesou zodpovědnost.Dokud se toto nezmění,bude se množina zločinů páchaných státem na vlastním lidu za vydatné pomoci EU nadále slušně nafukovat. Otázkou zůstává kdy a jakým způsobem se tento SYSTÉM změní?...
Souhlasím s příspěvky,kde je toto popsáno jako buzerece a tahání peněz z kapes obyčejných lidí. Vymýšlí se činnosti,aby vyvolená skupinka lidí měla pěkný byznys. řeší se problémy s ovzduším tak,kde je to nejsnažší.Tam,kde je to složitější a proti zájmům pohádkových zisků už to tak snadno nejde. Co přinesla nařízená revize komínů? Jen pěkný výdělek pro ty,co dělají slavné revize.Je paradox,že po revizi komína,pokud se něco stane,nenese revizní technik žádnou zodpovědnost za nic i když shledal že komín je v pořádku.Je to jen dobrý kšeft.Tak to je i s těmi revizema kotlů. Buzerace a jen buzerace.
OPĚT DALŠÍ TAHÁNÍ PENĚZ Z NAŠICH KAPES,A CO JEŠTĚ VYMYSLÍ SLAVNI ZÁKONODÁRCI ABY MOHLI ROZHAZOVAT DALŠÍ MILIARDY. JEŠTĚ ZBÝVAJÍ KRBOVÁ KAMNA, DOMÁCÍ A VENKOVNÍ KRBY A OTEVŘENÁ OHNIŠTĚ NA OPEKÁNÍ PÁRKU.
Jediná má otázka je: kde můžu složit zkoušku na revizního technika kotlů? 😀 job jako blázen, kdo do toho jde semnou? Ještě by mohly zavést povinnou revizi elektroinstalací třeba i jednou za 10 let a byl bych úplně nejspokojenější.
A ted taky trochu ze strany občana je to buzerace, at topim v čem topím akorad dostanu papír že topím. Není mi moc jasné co na tom kotli chcou revidovat nebo měřit, ale pokud netopím botama tak na něm není co najít a i kdyby tak si revizáka pozvu na den ve kterém ráno koš výjimečně vysypu do popelnice místo do kamen a zatopím plaňkama ze sousedovýho plota!
Pořád vyhrožujete revize, revize. Co chce kdo revidovat na ocelovým svařenci, vyrobeným ve fabrice a také schváleným k výrobě.To si myslíte.že kotle doma někdo předělává? Topí se v něm pokud se nepropálí a pak se odveze do šrotu. Ty kecy o pálení odpadů,si páni poslanci můžou strčit kamsi.o kolik setin promile domácností se jedná? A o jakou demografickou skupinu se jedná? Jsou to tací co klidně vystrčej kouřovou rouru z okna a je jim všechno šumafuk. S těma ale neudělá nic ani policajt!Jedná se o buzeraci a zlodějinu hodnou šmejdů,kolik bude taková revize stát?Je zajímavé,že na Ostravsku se ovzduší nezlepšilo ani když bylo odstaveno spousta fabrik.Až se tenhle výmysl vládních činitelů přežene bez valného účinku. Možná se někdo zeptá o kolik se zvedla kamionová doprava? Proč policajti neodstavují nadměrně kouřící náklaďáky, proč nekontrolují zakrývání přepravovaných sypkých hmot? Tam je polétavý prach. O převedení nákladní dopravy zpět na železnici si nechávají páni politici jen zdát,jednodušší je buzerovat chudé lidi. Teď jsem si vylil srdíčko ale je to ho-by platný.
Tak určitě. Po roce 2012 už chvíli je.
Dobrý den, prosím o radu.
Hodláme ke kotli Hercules U26 (firmyViadrus) pořídit přestavbovou sadu, čímž má vzniknout ,,nový" automatický kotel Hercules DUO splňující parametry 4. emisní třídy dle ČSN EN 305-5.
Můj dotaz zní, zda tento kotel bude splňovat emisní podmínky po roce 2012.
Děkuji za odpověď.
D. Macková