Případný zákaz podle všech tří rakouských svazů nezohledňuje "ekonomický význam této technologie pro domácí dodavatele". Požadují více otevřenosti k technologiím a připomínají, že dodavatelské a výrobní společnosti pro spalovací motory v Rakousku zaměstnávají až 80 000 lidí. O ekonomických i klimatických přínosech zákazu lze podle nich pochybovat.
S plánem Evropské unie zakázat od roku 2035 prodej nových automobilů se spalovacím motorem nebude souhlasit ani německá vláda. Minulý týden to uvedl německý ministr financí Christian Lindner. Zákaz tento měsíc schválil Evropský parlament, návrh schválený europoslanci ale ještě bude předmětem dalšího unijního vyjednávání.
Český premiér Petr Fiala řekl, že Česká republika bude jako předsednická země EU usilovat o zmírnění zákazu prodeje nových aut se spalovacím motorem od roku 2035, pokud se to nepodaří Francii, která EU předsedá v tomto pololetí. Zákaz by podle něj neměl být stoprocentní, měl by se kvůli dostupnosti vozidel pro občany týkat devíti desetin produkce automobilek.*
/ČTK/