Společnost Woltair, jejíž misí je urychlovat zavádění obnovitelných zdrojů energie do domácností, posouvá digitalizaci procesů na novou úroveň. Přišla s unikátním self-service prodejem tepelných čerpadel a fotovoltaiky. Díky němu zkracuje administrativní proces ze dvou týdnů na dva dny.
Woltair čím dál tím víc sází na maximální využití digitalizace a automatizace procesů a usiluje o co nejdelší protažení digitální cesty od on-line kalkulačky až po digitální podpis kontraktu. Zavedení self-service prodeje tepelných čerpadel a fotovoltaiky je zásadním krokem na této cestě a představuje podobnou změnu, jakou je například online konfigurace při výběru a prodeji aut.
Pilotní dvouměsíční projekt samoobslužného prodeje, který běžel v Česku a Německu, se velmi dobře osvědčil, když jej zákazníci využili u 50 % zakázek. Jejich podíl navíc roste a před únorovou změnou dotačních podmínek se vyšplhal až na 80 %. Nyní Woltair na self-service prodej přechází naplno ve všech zemích, kde působí. Tedy kromě Česka a Německa také v Polsku a Itálii.
V případě zájmu o tepelné čerpadlo či fotovoltaiku si zákazník může vybrat, zda zvolí cestu self-service prodeje, nebo návštěvu obchodního zástupce. „Pro klienty samozřejmě zachováváme i nadále tradiční off-line prodej, ale většinu zakázek chceme směřovat právě do self-service. Naším cílem je neustále vylepšovat samoobslužný prodej, aby zájemce bavil, byl pro něj srozumitelný a cítil se komfortně. Zkrátka aby výsledkem byla co nejpříjemnější zkušenost. To je pro nás to nejdůležitější,“ říká Žaneta Pavlíčková (obrázek) z firmy Woltair.
Self-service prodej je zákazníkům dostupný jak v desktopové, tak mobilní verzi webu. Po celou dobu je zájemcům k dispozici zákaznická podpora, která poskytuje asistenci s vyplněním formuláře. „Kromě výrazného zrychlení procesu, které oceňují zákazníci nejen v situaci rychle se měnících dotačních podmínek, je klíčovou přidanou hodnotou self-service prodeje pohodlí a možnost vyřídit vše na dálku,” doplňuje Pavlíčková.
Zákazníci současně nemusí mít obavy z chybně vyplněných informací nebo z nečekaných technických nesrovnalostí. V celém procesu jsou nastaveny kontrolní mechanismy a nástroje, které pomáhají vybrat to nejlepší řešení pro daného klienta a předem odhalit případné nesrovnalosti nebo technické překážky. Po dokončení self-service prodeje následuje návštěva technika, který v místě instalace ověří technickou realizovatelnost vybraného řešení. Ten samý technik potom vybrané zařízení instaluje.
„Pokud by se náhodou stalo, že technik odhalí nějaké nové skutečnosti bránící instalaci, smlouva se rozváže z důvodu nerealizovatelnosti. Není tak třeba se self-service prodeje obávat,“ uzavírá Žaneta Pavlíčková.
Zdroj Woltair, foto archiv firmy*