Investice pro rozvoj další generace vysokorychlostních železnic
Společnost EIT InnoEnergy, inovační motor pro rozvoj udržitelných zdrojů energie po celé Evropě, investovala do technologické společnosti Nevomo, aby urychlila vývoj nové generace vysokorychlostní železnice a podpořila zavedení technologie MagRail inspirované tzv. hyperloopem.
Toto proprietární řešení, které se používá k modernizaci stávající železniční infrastruktury, kombinuje magnetickou levitaci a lineární motor, což umožňuje dosažení rychlosti až 550 km/h. Investice společnosti EIT InnoEnergy v celkové výši 5 milionů euro je realizována společně s dalšími subjekty Hutter Private Equity, ValueTech Seed a Seedrs na základě partnerství, které bylo uzavřeno začátkem tohoto roku. EIT InnoEnergy je podporována Evropským institutem pro inovace a technologie (EIT), jedním z orgánů Evropské unie.
Hlavním posláním společnosti Nevomo je podpořit konvenční železnice, aby se staly efektivnějšími, a to díky využití pohonu, zavěšení, ovládání a IoT řešení inspirovaných hyperloopem. Technologie MagRail poskytuje snadné, rychlé a nákladově efektivní rozšíření kapacity a schopností stávajících železnic a zároveň navrhuje postupný přechod k vakuové kolejnici (hyperloop). Nevomo se tak připojuje k portfoliu společností EIT InnoEnergy souvisejících s hyperloopy, které nyní zahrnuje společnosti Hardt Hyperloop z Nizozemska a španělskou Zeleros Hyperloop.
Lucienne Krosse, která je ve firmě EIT InnoEnergy odpovědná za portfolio hyperloopů, zdůrazňuje: „Technologie společnosti Nevomo představuje chybějící článek mezi současnou, často velmi zastaralou železniční infrastrukturou, a zcela novými vysokorychlostními systémy, jako je například hyperloop. To může nejen urychlit přijetí tohoto nového způsobu udržitelné dopravy na dlouhé vzdálenosti, ale také výrazně snížit náklady s tím spojené.“
„Stát se součástí portfolia jednoho z předních světových investorů do udržitelné energie a dopravy je dalším potvrzením toho, že jsme na správné cestě ve vývoji naší technologie poháněné hyperloopem. Jsme přesvědčeni, že díky podpoře od EIT InnoEnergy budeme schopni jít podobnou cestou portfoliových společností jako například Northvolt,“ tvrdí Przemek Ben Pączek, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Nevomo.
První demo verze MagRail firmy Nevomo v měřítku 1:5 byla představena v roce 2019. Poté následovaly úspěšné testy střední velikosti v zimě 2020/21. V roce 2021 zahájila Nevomo výstavbu nejdelší evropské trati pro testování pasivní magnetické levitace v polském městě Nowa Sarzyna. V polovině letošního roku byla dokončena instalace všech potřebných prvků. První testovací vozidlo vybavené všemi potřebnými součástmi pro uskutečnění prvních testů bylo dodané v srpnu tohoto roku. Očekává se, že další testy se odehrají už zanedlouho – v zimě 2022/2023.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!