Investice pro rozvoj další generace vysokorychlostních železnic

Společnost EIT InnoEnergy, inovační motor pro rozvoj udržitelných zdrojů energie po celé Evropě, investovala do technologické společnosti Nevomo, aby urychlila vývoj nové generace vysokorychlostní železnice a podpořila zavedení technologie MagRail inspirované tzv. hyperloopem.

Toto proprietární řešení, které se používá k modernizaci stávající železniční infrastruktury, kombinuje magnetickou levitaci a lineární motor, což umožňuje dosažení rychlosti až 550 km/h. Investice společnosti EIT InnoEnergy v celkové výši 5 milionů euro je realizována společně s dalšími subjekty Hutter Private Equity, ValueTech Seed a Seedrs na základě partnerství, které bylo uzavřeno začátkem tohoto roku. EIT InnoEnergy je podporována Evropským institutem pro inovace a technologie (EIT), jedním z orgánů Evropské unie.

Hlavním posláním společnosti Nevomo je podpořit konvenční železnice, aby se staly efektivnějšími, a to díky využití pohonu, zavěšení, ovládání a IoT řešení inspirovaných hyperloopem. Technologie MagRail poskytuje snadné, rychlé a nákladově efektivní rozšíření kapacity a schopností stávajících železnic a zároveň navrhuje postupný přechod k vakuové kolejnici (hyperloop). Nevomo se tak připojuje k portfoliu společností EIT InnoEnergy souvisejících s hyperloopy, které nyní zahrnuje společnosti Hardt Hyperloop z Nizozemska a španělskou Zeleros Hyperloop.

Lucienne Krosse, která je ve firmě EIT InnoEnergy odpovědná za portfolio hyperloopů, zdůrazňuje: „Technologie společnosti Nevomo představuje chybějící článek mezi současnou, často velmi zastaralou železniční infrastrukturou, a zcela novými vysokorychlostními systémy, jako je například hyperloop. To může nejen urychlit přijetí tohoto nového způsobu udržitelné dopravy na dlouhé vzdálenosti, ale také výrazně snížit náklady s tím spojené.“

„Stát se součástí portfolia jednoho z předních světových investorů do udržitelné energie a dopravy je dalším potvrzením toho, že jsme na správné cestě ve vývoji naší technologie poháněné hyperloopem. Jsme přesvědčeni, že díky podpoře od EIT InnoEnergy budeme schopni jít podobnou cestou portfoliových společností jako například Northvolt,“ tvrdí Przemek Ben Pączek, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Nevomo.

První demo verze MagRail firmy Nevomo v měřítku 1:5 byla představena v roce 2019. Poté následovaly úspěšné testy střední velikosti v zimě 2020/21. V roce 2021 zahájila Nevomo výstavbu nejdelší evropské trati pro testování pasivní magnetické levitace v polském městě Nowa Sarzyna. V polovině letošního roku byla dokončena instalace všech potřebných prvků. První testovací vozidlo vybavené všemi potřebnými součástmi pro uskutečnění prvních testů bylo dodané v srpnu tohoto roku. Očekává se, že další testy se odehrají už zanedlouho – v zimě 2022/2023.*

Foto archiv/EIT InnoEnergy/Nevomo

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down